سوالات متداول انواع دوربین مداربسته وایرلس (بی سیم)

سوالات متداول انواع دوربین مداربسته وایرلس (بی سیم)

اگر دستگاه به خودی خود می چرخد یا از کنترل خارج می شود، لطفاً با مراحل زیر سعی کنید آن را عیب یابی کنید:

  •  لطفاً بررسی کنید که آیا عملکرد ردیابی حرکت روشن است یا نه، لطفاً آن را خاموش کنید.
  •  لطفاً بررسی کنید که آیا عملکرد خودکار کروز روشن است یا نه، لطفاً آن را خاموش کنید.
  • دستگاه را ریست کنید.
  •  اگر دستگاه همچنان به خودی خود می چرخد، لطفا برای بررسی بیشتر به قسمت گارانتی ارجاء دهید.

هنگامی که نیاز دارید دستگاهی را به حساب دیگری منتقل کنید یا آن را برگردانید، لطفاً دستگاه را از حساب خود حذف کنید. می‌توانید با انتخاب گزینه «حذف دستگاه» در [Preferences/Settings]  دستگاه را حذف کنید.

اگر دستگاه نشان داد که قطع یا آفلاین است، لطفاً موارد زیر را انجام دهید:

بررسی کنید که روتری که دستگاه به آن وصل است به درستی به اینترنت دسترسی داشته باشد. لطفاً تلفن خود را به همان روتر متصل کنید و از طریق مرورگر سیستم خود به وب سایتی که معمولاً استفاده می شود مراجعه کنید تا بررسی کنید که آیا به طور معمول باز می شود یا خیر.

  • دستگاه باید به یک شبکه بی سیم 2.4G متصل شود نه 5G. برای فعال کردن شبکه بی سیم 2.4G می توانید وارد تنظیمات روتر شوید تا نحوه فعال کردن شبکه بی سیم 2.4G را جویا شوید.
  • مطمئن شوید که حساب وای فای و رمز عبوری که وارد کرده اید صحیح است. اگر نام یا رمز عبور Wi-Fi را تغییر داده اید، لطفاً دستگاه را دوباره اضافه کنید.(بسیار مهم)
  • لطفاً دوربین مداربسته بی سیم خانه را نزدیک روتر قرار دهید و ناحیه بین دستگاه و روتر را پاک کنید.
  • از آنجایی که یک روتر تنها می‌تواند تعداد محدودی دستگاه را به طور همزمان پشتیبانی کند، لطفاً قبل از افزودن دستگاه‌های جدید، سعی کنید دستگاه‌های دیگر را جدا کنید.
  • اگر دوربین اغلب آفلاین است، لطفاً سعی کنید آن را نزدیک‌تر به روتر وای‌فای قرار دهید، سپس دوباره آن را بررسی کنید.

چراغ‌های وضعیت ابزار مهمی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید یک مشکل معین چیست. آنها را می توان به انواع زیر تقسیم کرد:

  • چراغ نشانگر خاموش است

اگر چراغ نشانگر خاموش است، نشانگر توسط کاربر خاموش شده است یا دستگاه در حال حاضر روشن نیست. اگر کاربر آن را خاموش کرده است، می‌توانید به [Preferences/Settings] «mceclip0.png» در برنامه خود بروید و کلید چراغ نشانگر را روشن کنید؛ اگر وضعیت چراغ نشانگر روی [Preferences/Settings] دستگاه است. ] “mceclip1.png” روشن است، بررسی کنید که آیا دستگاه به طور معمول به منبع برق متصل است یا خیر.

  • چراغ قرمز روشن است

اگر چراغ قرمز روشن است، دستگاه اضافه نشده است یا دستگاه آفلاین است. لطفاً دوباره دستگاه را اضافه کنید.

  • چراغ قرمز چشمک می زند

اگر چراغ قرمز چشمک می زند، سپس دوربین Blurams در حال تلاش برای اتصال به شبکه است، دستگاه سعی می کند کد QR را اسکن کند یا منتظر می ماند تا گوشی هوشمند شما به نقطه اتصال AP دستگاه متصل شود.

  • چراغ سبز روشن است

اگر چراغ سبز روشن باشد، دستگاه به خوبی کار می کند و با مشکلی مواجه نمی شود.

  • چراغ سبز چشمک می زند

اگر چراغ سبز چشمک می زند، دستگاه در حال تلاش برای اتصال به Wi-Fi یا تلاش برای اتصال به سرور است. این وضعیت زمانی نمایان می‌شود که دستگاه پس از خاموش شدن مجدداً روشن می‌شود، یا هنگام تلاش برای اتصال مجدد پس از قطع شدن اتصال. این وضعیت همچنین در طول فرآیند افزودن یک دستگاه ظاهر می شود

اگر می‌خواهید زبان برنامه را تغییر دهید، لطفاً [Account] > [Preferences] > [Language] را وارد کنید، زبان مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

ابتدا بررسی کنید که آیا گزینه تنظیمات پارامتر دوربین و میکروفون باز است یا خیر. اگر این گزینه بسته باشد، صدای تلفن همراه شنیده نمی شود. علاوه بر این، بررسی کنید که آیا نماد بوق در صفحه نظارت تصویری برنامه مشتری باز است و عملکرد بی‌صدا برای دستگاه تلفن همراه باز است یا خیر.

  1.  به تنظیمات سیستم تلفن بروید، “اسم نرم افزار” را جستجو کنید، گزینه Microphone را روشن کنید.
  2.  به تنظیمات دوربین>- میکروفون بروید تا آن را روشن کنید.
  3. به صفحه زنده دوربین بروید، اسپیکر را روشن کنید، سپس صدای رسانه را افزایش دهید.

اگر هنوز صدا را از دوربین نمی شنوید، لطفاً فیلم محافظ را بردارید، سپس دوربین را مجدداً راه اندازی کنید، اگر همچنان کار نمی کند، لطفاً نزدیکتر به دوربین صحبت کنید و برای کمک بیشتر، یک ویدیو در اختیار تیم پشتیبانی قرار دهید.

اگر دوربین مداربسته بی سیم شما کار نمی کند یا به نظر می رسد معیوب است، لطفاً این مراحل اولیه عیب یابی را دنبال کنید تا بر اساس وضعیت چراغ نشانگر مشکل را تعیین کنید:

  • چراغ نشانگر روشن است

اگر چراغ نشانگر روشن باشد، نشان می دهد که آداپتور برق و سیم برق به درستی کار می کنند. لطفاً دکمه تنظیم را به مدت 10-20 ثانیه فشار دهید تا چراغ قرمز چشمک زن را ببینید و سپس سعی کنید دستگاه را ریست کنید.

  • چراغ نشانگر خاموش است

اگر چراغ نشانگر خاموش است، لطفاً مطمئن شوید که منبع تغذیه به درستی کار می کند و از آداپتور برق اصلی و سیم برق استفاده می کنید. اگر دستگاه هنوز نمی تواند روشن شود، توجه داشته باشید که حداقل خروجی برای آداپتور برق 5V/1A است (A21C: 5V/2A، Outdoor Lite: 12V/1A).

اگر دستگاه هنگام استفاده از آداپتور برق و سیم برق دیگر چراغ نشانگر را نشان می دهد، ممکن است مشکل از آداپتور برق یا سیم برق معیوب باشد.

اگر از طریق تلفن همراه هیچ اعلان هشداری دریافت نمی کند، ممکن است به این دلیل باشد که موبایل شما به اینترنت متصل نیست یا مجوزهای اعلان فعال نشده است. لطفاً مطمئن شوید که تلفن می تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد و مجوزهای اعلان برای برنامه فعال شده است.

تنظیمات موبایل اندرویدی

  1. “تنظیمات” تلفن را باز کنید
  2. روی App Notifications ضربه بزنید
  3. روی برنامه ضربه بزنید
  4. مجوزها را برای اعلان‌های فشاری فعال کنید
  5. گوشی های مختلف تنظیمات متفاوتی خواهند داشت. از کسانی که آشنایی دارند کمک بگیرید.

تنظیمات گوشی موبایل iOS

  1.  “تنظیمات” را باز کنید
  2. به پایین بروید و روی برنامه ضربه بزنید
  3. روی گزینه notifications ضربه بزنید
  4. «اجازه اعلان‌ها» را روشن کنید

اگر پیکربندی‌های بالا درست هستند اما هنوز نمی‌توانید اعلان‌های هشدار را دریافت کنید، لطفاً [Preferences] -> [Notifications] دوربین امنیتی را در برنامه وارد کنید تا به گزینه‌های زیر دسترسی داشته باشید و کارهای زیر را انجام دهید:

Allow notifications را روشن کنید

انواع رویدادهایی را که نیاز به دریافت اعلان دارند (مانند تشخیص حرکت، تشخیص صدا و غیره) روشن کنید. روی [توقف زمان اعلان] ضربه بزنید و بررسی کنید که آیا یک دوره زمانی (برنامه زمانی) که اعلان‌ها ارسال نمی‌شوند اضافه شده است یا خیر. برای دریافت مجدد اعلان‌های فشار در آن دوره زمانی، این «برنامه» را حذف کنید. روی [تکرار اعلان] ضربه بزنید و طول فواصل زمانی را به فواصل کوتاه‌تر تغییر دهید تا اعلان‌ها را بیشتر دریافت کنید.

برای تصاویر تار، تصاویر بدون رنگ (بنفش/آبی/سبز/غیره)، تصاویر کاملاً رنگی یا تصاویر نیمه رنگی، لطفاً سعی کنید با مراحل زیر مشکل را برطرف کنید:

  • تصویر سیاه و سفید

دستگاه به طور خودکار حالت دید در شب را با توجه به روشنایی محیط اطراف به طور پیش فرض روشن یا خاموش می کند. هنگامی که دستگاه وارد حالت دید در شب می شود، دستگاه نور مادون قرمز را روشن می کند. در این زمان صفحه فیلم سیاه و سفید می شود تا صحنه ها و اشیاء اطراف به وضوح در یک محیط تاریک دیده شوند.

اگر حتی زمانی که سطح نور محیط به اندازه کافی روشن است، صفحه ویدیو سیاه و سفید به نظر می رسد، لطفاً بررسی کنید که آیا حالت دید در شب تنظیم شده است یا خیر. در صورت وجود، آن را خاموش کرده و دستگاه را مجددا راه اندازی کنید.

  • تصویر تار

لطفاً فیلم محافظ روی لنز را بردارید و کیفیت فیلم را روی High تغییر دهید. اگر تصویر ویدیویی فقط زیر دید در شب نمایش داده می‌شود، ممکن است شیشه‌ای باشد که نور مادون قرمز را منعکس می‌کند یا جسم نور را منعکس می‌کند، بنابراین دوربین نمی‌تواند به درستی فوکوس کند.

  • عکس غیر عادی

اگر صفحه ویدیو رنگ‌های دیگری را نشان می‌دهد، لطفاً دستگاه را بازنشانی کنید و بررسی کنید که آیا پخش ویدیو خوب کار می‌کند یا خیر. اگر مشکل ادامه داشت، لطفاً حافظه پنهان برنامه را پاک کنید و یک تصویر ویدیویی برای ما ارائه دهید. برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

اگر متوجه شدید که تاریخ و زمان در صفحه زنده دوربین نادرست است، لطفاً به [Preferences/Settings] -> [Timezone] -> منطقه زمانی محلی صحیح را انتخاب کنید.

اگر ترجیح می‌دهید اعلان‌های تشخیص حرکت را فقط برای ناحیه خاصی از میدان دید دستگاه دریافت کنید، لطفاً [Preferences] -> [Notification] -> [Motion Detection] -> [Activity zones] را وارد کنید، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، می توانید مناطق مورد علاقه خاصی به نام “مناطق فعالیت” را در میدان دید دستگاه انتخاب کنید. زمانی که حرکتی در آن ناحیه شناسایی شود، اعلان ها ارسال می شود.

اگر نتوانستید اسلات کارت SD این دستگاه‌ها (Dome Pro، Dome Lite، Dome Lite 2، Snowman) را پیدا کنید، لطفاً دستگاه را خاموش کنید، لنز را به سمت بالا بکشید، اسلات کارت SD روی لنز است.

  • اگر دوربین مداربسته بی سیم نمی توانند کارت SD را شناسایی کنند، لطفاً از طریق مرحله زیر سعی کنید آن را عیب یابی کنید:
  • لطفاً با آزمایش عملکردهای نوشتن و خواندن فایل ها در رایانه از طریق کارتخوان SD، مطمئن شوید که کارت SD به درستی کار می کند، سپس کارت SD را در دستگاه قرار دهید.
  • لطفاً قبل از قرار دادن کارت SD دستگاه را خاموش کنید.
  • دستگاه فقط از کارت SD با فرمت FAT32 و exFAT پشتیبانی می کند. لطفاً قبل از قرار دادن کارت SD در رایانه خود، آن را به فرمت FAT32 یا exFAT فرمت کنید.
  • ظرفیت کارت SD 8 تا 128 گیگابایت است.

وقتی متوجه شدید که نمی‌توانید پخش زنده یا ویدیوی زنده را پخش کنید، لطفاً سعی کنید برای پخش پخش زنده به شبکه دیگری بروید و لطفاً دستگاه را ریست کنید.

اگر هنوز نمی‌توانید پخش جریانی زنده را پخش کنید، لطفاً با قسمت گارانتی اطلاع دهید اگر می‌توانید پخش گذشته را در جدول زمانی ببینید و هنگام پخش پخش زنده یک عکس از صفحه نمایش را در اختیار تیم پشتیبانی ما قرار دهید، آنها به رفع آن کمک می‌کنند.

زمان مورد نیاز (بر حسب روز) برای پر کردن کارت‌های SD با اندازه‌های مختلف در رزولوشن‌های مختلف

روز ها 8 گیگ 16 گیگ 32 گیگ 64 گیگ 128 گیگ
فول اچ دی 0.5 1 2 4 8.1
اچ دی 0.75 1.5 3 6.1 12.2
720p 1.5 3 6.1 12.2 24.3

اگر متوجه شدید که دوربین مداربسته بی سیم در حال حرکت است یا صدای عجیبی از دستگاه می شنوید.  لطفاً سابقه ورود اخیر حساب خود را بررسی کنید، می توانید اطلاعات و سابقه دوربین امنیتی خود را با ضربه زدن روی [me] -> [Preferences] -> [Security] در برنامه خود مشاهده کنید. نشان داده می شود. کدام دستگاه وارد حساب شما شده است.

همچنین، لطفاً بررسی کنید که آیا دستگاه را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اید، لطفاً برای بررسی آن، گزینه تنظیمات دستگاه [Preferences]  -> [Device sharing] را وارد کنید.

  •  اتصال شبکه بین روتر و تلفن همراه را بررسی کنید، بار روتر را کاهش دهید و از عادی بودن اتصال اطمینان حاصل کنید.
  • مسیر شبکه دستگاه را ساده کنید و از اتصال روتر دستگاه به اینترنت اطمینان حاصل کنید.
  • پیکربندی شبکه را بررسی کرده و محدودیت های شبکه دستگاه را حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *