تعمیر و نگهداری جک درب پارکینگ پنوماتیک
تعمیر و نگهداری جک درب پارکینگ پنوماتیک جهت کارکرد صحیح و مناسب آن یک اصل اساسی میباشد که با این روش هم طول عمر کارکرد دستگاه بالا می رود و کمتر دچار خرابی می گردد و آسایش ساکنین را به همراه دارد که در این مقاله ضمن آشنایی با چگونگی کارکرد جک درب پارکینگ پنوماتیک با شرایط نگهداری و تعمیرات آن نیز آشنا می شوید؛
لوازم به کار رفته در سیستم بادی درب پارکینگ
برای برقی کردن درب دو لنگه پارکینگی باید از سه عدد جک پنوماتیک که دو تای آن به پشت درد نصب می گردد و یکی دیگر که از آن دو کوچک تر است بر روی درب دوم که در اصطلاح درب آخری که بسته میشود نصب میگردد تا شفت آن بر روی زمین فرو برود و مانند یک قفل کلونی عمل کند، استفاده نمود و سپس انتخاب یک مدل مناسب کمپرسور هوا برای تامین هوای مورد نیاز سیستم که به تعداد تردد مکان مورد نصب و ابعاد جک بستگی دارد و تابلو فرمان برای هماهنگی بین جک و کمپرسور هوا و ریموت های کنترل آن بسیار ضروری می باشد.
جک های پنوماتیک درب پارکینگ
این جک ها که به آنها جک بادی یا پنوماتیک گفته میشود توسط فشار هوا وارد شده به آن به حرکت در می آیند که در این قسمت بایستی توجه داشت که صدای هوا و یا باد از آن جک ها به گوش نرسد و بیشتر خرابی آن در اورینگ سرجک میباشد که در اثر کارکرد دچار نشتی هوا می گردد و بایستی توسط تکنسین مجرب تعمیر گردد.
چک کردن شیرهای ورودی به جک که توسط یک لوله هوا تغذیه می شود نیز بسیار مهم می باشد و در هنگام بازدید باید از سلامت بودن و هوا ندادن آن نیز مطمئن بود و اگر در اثر کار کرد شل شده توسط آچار فرانسه محکم گردد.
کمپرسور هوای جک بادی درب پارکینگ
بی شک حیاتی ترین قسمت جک پنوماتیک درب پارکینگ کمپرسور هوای آن می باشد که بایستی توجه دو چندانی به آن داشت و بازبینی چشمی و محیطی از آن به عمل آورد. کافی است که با چشم کمپرسور را نگاه کرده و با گوش اگر صدای هوا می آید گوش کنید که از چه نقطه ای است و سپس آن را رفع نمایید. ریختن روغن از جای مخصوص در موتور نیز باید هر سه ماه انجام گیرد و تخلیه آب جمع شده در مخزن نیز همراه با روغن ریزی انجام پذیرد، در این زمان تخلیه هوای کمپرسور انجام و زمان روشن و به خاموش شدن آن نیز دقت لازم به عمل آید. با این کارها از کارکرد مناسب کمپرسور هوا اطمینان پیدا می کنیم. اگر مشکل دیر روشن شدن و یا قطع نشدن کمپرسور را دانستیم. بایستی با تکنسین مجرب جک درب برقی تماس حاصل نمایید.
لوله کشی و اتصالات جک بادی درب پارکینگ
شلنگ هوا بایستی دو عدد به هر جک متصل و تا کمپرسور هوا کشیده شود و سپس مسیر لوله کشی هوا نیز بسیار مهم می باشد که دچار نشتی نگردد و هوا به صورت هرز دائم از لوله ها خارج نشود برای تست کلی این موضوع یک درجه هوا بر روی خروجی موتور نصب گردیده که وقتی فشار به 1.5 الی 2 بار میرسد موتور کمپرسور خاموش می شود هنگامی که درب های پارکینگ بسته می شود باید این درجه بدون تغییر بر روی عددی که قرار دارد بماند و اگر عقربه آن کم کم رو به پایین بیاید حتما مشکلی در هوا رسانی جک های بادی درب پارکینگ وجود دارد در این مورد هم تماس با تکنسین مجرب ضروری می باشد.
مدار جک بادی در پارکینگ
این مدار معمولاً بسیار ساده بوده و از یک واحد مراقبت شیر برقی تایمر و رسیور سر لوله تشکیل شده است. واحد مراقبت آب و روغن در مسیر هوا را گرفته و اگر فشار هوا کم باشد شیر برقی عمل نمی کند و رسیور نیز در این بین وظیفه فرمان باز و بسته به شیر برقی را بر عهده دارد. تایمر نیز اگر در سیستم هوارسانی مشکلی باشد. نمیگذارد موتور از زمانی که بر روی آن تنظیم شده بیشتر کار کند. و وسیله ای بسیار مهم برای جلوگیری از سوختن کمپرسور هوا می باشد.
نتیجه گیری
سیستم های بادی و یا پنوماتیک درب پارکینگ بیشتر از یک دهه می باشد. که دیگر به صورت کامل بر روی درب نصب نمی گردد. و به دلیل وجود محصولات فراوان و پر امکانات جک برقی درب پارکینگ است. و این مقاله نیز برای سیستم های از قبل نصب بوده است که تا این زمان نیز فعال می باشد. و در کل باید به این نکته توجه نمود که سیستم های بادی هم هزینه تعمیر نگهداری بالایی دارد. و هم هزینه تهیه و نصب آن بسیار بالا می باشد.