راهبند هیدرولیکی را بهتر بشناسیم...

با توجه به بررسی کارشناسان دکاشاپ نوع دیگر راهبند های کنترل تردد که دارای سیستم محرک الکتروهیدرولیک می باشند به اختصار با نام راهبند هیدرولیکی شناخته می شوند. سیستم محرک در این راهنبدها شامل یک موتور الکتریکی، پمپ روغن، محفظه روغن و سیلندر هیدرولیک می باشد. در راهبند هیدرولیکی ابتدا موتور روشن می شود و پمپ روغن به حرکت در می آید و از این رو روغن با فشار بالا از مخزن تخلیه می شود و وارد سیلندر هیدرولیک می شود . پیستون ها با ورود و خروج روغن در سیلندر هیدرولیک به سمت بالا و پایین حرکت می کنند . انتهای آزاد پیستون به کمک اهرم بندی و میله ی راهبند از مرکز دوران به شفت خروجی متصل می شوند . از این رو حرکت پیستون درون سیلندر هیدرولیک به میله ی راهبند منتقل می شود و نیروی لازم برای حرکت آن فراهم می گردد .

اما نحوه ی حرکت راهبند های الکترو مکانیک به این گونه می باشد که نسبت قدرت و سرعت شفت موتور از طریق وارد شدن نیروی خروجی شفت موتور وارد یک جعبه دنده یا همان گیربکس تنظیم می شود و مرکز دوران میله ی راهبند که دارای یک سوراخ دندانه دار هست به شفت خروجی جعبه دنده متصل می شود . بنابرین زنجیر انتقال قدرت کامل می شود و نیروی محرک موتور به میله ی راهبند منتقل می شود . راهبند های هیدرولیک نسبت به راهبند های الکترومکانیک برای مسیر های شلوغ و پرتردد مناسب تر می باشند زیرا که استهلاک مکانیکی راهبند های هیدرولیک کمتر می باشد . راهبند هیدرولیک و راهبند الکترو مکانیک با سرعت های حرکتی متفاوتی که ما بین 8.0 ثانیه تا 6 ثانیه می باشد و همچنین بر حسب میله هایی متنوع که از 2.3 متر تا 8.3 متر متفاوت می باشد تولید می شوند . برای انتخاب نوع مناسب راهبند باید به مواردی همچون میزان عبور و مرور ، عرض گذرگاه ، و نیاز داشتن یا نداشتن به باتری پشتیبان توجه شود و بر حسب موارد گفته شده راهبند مورد نیاز انتخاب گردد . در فروشگاه دکاشاپ می توانید علاوه بر خرید محصول تمامی اطلاعات مربوط به محصول را مطالعه فرمایید.